مدیریت چیست

کلمه مدیریت صرفا یک عنوان است و در عمل می‌تواند معنا و مفهوم حقیقی پیدا کند. درواقع مدیریت ترکیبی پویا از رفتارها، طرز تفکر و توانایی‌هایی است که برای پیشرفت و  مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.  همچنین می توان گفت کار کردن از طریق افراد برای تحقیق اهداف سازمانی و ساماندهی آنان را مدیر مجموعه انجام می دهد . لازمه موفقیت هر سازمان داشتن مدیرانی است که مهارت های اجتماعی و انسانی داشته باشند. به عبارت دیگر مدیریت عبارت است از دستیابی به اهداف سازمانی از طریق هدایت و رهبری گروه.

چگونه مدیر خوبی باشیم

به طور کلی مدیر خوب به کسی گفته می‌شود که دارای ویژگی‌هایی مانند آرامش، صداقت، انگیزه بالا، خوش اخلاق و … باشد. این ویژگی‌ها مدیران را از دیگر پرسنل متمایز می کند. برای این که بتوانید نقش رهبری و مدیریت مجموعه ای هرچند کوچک را داشته باشد، باید از این مهارت‌ها برخوردار باشید. چرا که این کاری بوده است که مدیران موفق در زندگی خود کرده‌اند.

مدیریت حضور و غیاب پرسنل خود را به ما بسپارید.

رازهای موفقیت در مدیریت

1- مدیر موفق دانش و معلومات بالایی دارد

یک مدیر موفق از این امر اطمینان دارد که در حوزه کاری خود از دانش کافی و به روز برخوردار است. به علاوه همیشه سعی می‌کند با مطالعه، مهارت های لازم برای ارتباطات کاری و شغلی که بخش مهمی از کار آنها را تشکیل می‌دهد را به دست ‌آورد.

این مهارت‌ها به او اجازه می‌دهد که پایه‌ای محکم در مدیریت و یک تیم حامی را در کنار خود داشته باشد. معلومات بیشتر یک مدیر باعث می‌شود که کارمندان بیشتر به او اعتماد کرده و در صورت نیاز از مدیر خود راهنمایی و کمک بگیرند.

2- بهترین تصمیم را در سریع‌ترین زمان اتخاذ می کند

مدیران موفق می‌توانند تصمیمات سازمانی را در سریع‌ترین زمان ممکن اتخاذ کنند و همچنین تلاش می کنند تا بهترین تصمیم را با توجه به تمامی جوانب موجود بگیرند.

مدیر موفق

3- به کارکنان خود توجه دارد

این فرد می‌داند که رفاه، آرامش فکری و موفقیت کارکنان، تاثیر مستقیم بر بهره وری شرکت دارد. یک مدیر موفق به کارکنان خود توجه می‌کند تا در مقابل کارکنان نیز به کار توجه کنند و روی اهداف شرکت متمرکز شوند. مدیران موفق همیشه جویای حال پرسنل خود هستند و به آن ها کمک می کنند و همچنین به پیشرفت شغلی کارکنان خود نیز اهمیت می‌دهند.

4- مدیر موفق صادق است

صداقت از ویژگی های بارز مدیریت است. این اشخاص به حرفی که می‌زنند اعتقاد دارند و به آن عمل می کنند. مدیر موفق کسی است که در تمامی جوانب کار راستگوست و به همین دلیل مورد احترام می باشند.

5- مدیر واقعی خوش بین است

یک مدیر خوب باید خوش بینی باشد و به همه مسائل نگاه مثبت داشته باشد. نگرش مثبت می تواند بر روحیه و عملکرد کارمندان تاثیر مثبت دارد. مدیری که بیش از حد سرد برخورد کند و همیشه حرف های منفی بزند، می تواند روی پرسنل خود تاثیر معکوس داشته باشد و بهره وری آن ها را کاهش دهد.

6- استرس را مدیریت می کند

یک مدیر موفق و نمونه می داند چگونه استرس خود را مدیریت کند و این استرس را به کارکنان انتقال ندهد.

7- مدیر موفق کار تیمی را تشویق می‌کند

مدیر خوب و توانمند می تواند استعدادهای کارکنان مختلف را کشف و کار گروهی را در مجموعه تقویت کند. کار تیمی باعث تقویت روحیه و افزایش انگیزه می شود و  شرکت را سریع تر به اهداف می رساند.

8- رهبر گروه به کارمندان انگیزه می دهد

مدیر خوب و توانمند می تواند استعدادهای کارکنان مختلف را کشف و کار گروهی را در مجموعه تقویت کند. کار تیمی باعث تقویت روحیه و افزایش انگیزه می شود و  شرکت را سریع تر به اهداف می رساند.

یک مدیر برجسته مهارت‌های خود انگیزشی بالایی دارد و به همین شکل در انگیزه دادن به کارمندان نیز موفق عمل می‌کند. آنها به طور مداوم از خود می پرسند که چگونه می‌توانند روحیه تیم را با روش های جدید بهتر کرده و شور و علاقه را در بالاترین سطح نگاه دارند.

یک مدیر موفق فرهنگ شادی و پیروزی را در میان کارمندان خود گسترش می دهد و با تعریف اهداف و رسالت سازمان باعث الهام بخشی به کارمندان می شوند. اگرچه برخی مدیران به این مسئله توجهی نمی‌کنند، ایجاد انگیزه در کارمندان یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت در کار است. در کارمندان انرژی مثبت ایجاد کنید، انگیزه بالا باعث افزایش بازدهی کارمندان می‌شود.

9- مدیر موفق روی کیفیت تمرکز دارد

مدیران سطح بالا همیشه به کیفیت خدمات یا کالاهایی که تیم‌شان تولید می کند توجه دارند. آنها یک نکته را به خوبی درک کرده اند که کیفیت و میزان اعتماد به کالا یا خدمات است که در حقیقت فروخته می شود.

ویژگی یک مدیر موفق این است که اعضاء سازمان را به استفاده موثر از زمان، مهارت و اطلاعات تشویق می کند. اعضا تیم باید بدانند که چه کسی هستند، چه چیزی تولید می کنند و چه کسی محصولات و خدمات آنها را استفاده می کند.

حضور و غیاب تیک باکس