محل مناسب برای نصب دستگاه های حضور و غیاب

مناسب ترین مکان برای نصب دستگاه های حضور و غیاب، بسته به نوع دستگاه می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی بهترین محل برای نصب دستگاه های حضور و غیاب، در مسیر هایی می باشد که تردد پرسنل در آنجا به راحتی انجام می شود و موجب هدر رفتن وقت پرنسل برای ثبت تردد ها نمی شود. معمولا در همان بدو ورود و در کنار در اصلی می تواند بهترین گزینه برای نصب این دستگاه باشد تا پرسنل ثبت تردد خود را فراموش نکنند.

در کنار انتخاب محل مناسب، موارد دیگری از جمله انتخاب دستگاه آنلاین و یا آفلاین، نحوه استخراج اطلاعات و همچنین نحوه ثبت تردد نیز می تواند از عوامل موثر در انتخاب محل نصب باشد.

سیستم حضور و غیاب چیست؟
نصب حضور و غیاب

انواع نحوه نصب دستگاه حضور و غیاب​

1- نصب روی دیوار

رایج ترین نحوه نصب دستگاه حضور غیاب،‌ نصب بر روی دیوار است. بیشتر دستگاه‌های ثبت ورود و خروج، بر روی دیوار و در ارتفاعی مناسب نصب می شوند تا در دسترس و استفاده عموم کارکنان قرار بگیرد.

2- نصب بر روی پایه یا گیت

در برخی کسب و کارها بنا بر شرایط محل ورود و خروج کارکنان، دستگاه حضور و غیاب بر روی پایه ای نصب می شود. مثلاً در مناطقی که از گیت ورود و خروج،‌ جهت کنترل تردد کارکنان استفاده می شود،‌ دستگاه ثبت تردد بر روی گیت قرار می گیرد.

3- قرارگیری دستگاه بر روی میز

در مشاغل و مجموعه هایی که تعداد پرسنل محدودی دارند،‌ امکان استفاده از دستگاه حضور و غیاب به صورت رومیزی وجود دارد. مثلاً ‌در بسیاری از کسب و کارهای کوچک با تعداد پرسنل کمتر از 5 نفر، مانند بسیاری از مطب ها، مشاورین املاک و شرکت های کوچک استارت آپی و … می توان از دستگاه حضور و غیاب کوچک و به صورت رومیزی استفاده نمود

4- استفاده به صورت سیار و قابل حمل

برای برخی مشاغل  امکان اینکه کل کارکنان و یا بخشی از کارکنان در یک نقطه متمرکز تردد خود را ثبت کنند، وجود ندارد. در این شرایط می توان از دستگاه های ثبت تردد قابل حمل (Portable) استفاده کرد. بنابراین در این روش، دستگاه حضور غیاب توسط کاربر مربوطه به محل حضور تک تک کارکنان، انتقال یافته و تردد آنها ثبت می شود.

در بسیاری از پروژهای سیار مانند راه سازی، سکوهای نفتی، پروژه های ساختمانی، معادن، مزارع و … می‌توان از دستگاه  قابل حمل، برای ثبت ورود و خروج پرسنل استفاده کرد. این دستگاه‌ها معمولاً ظرفیت و حافظه پائینی دارند و باید در دوره های زمانی کوتاه مدت تخلیه شوند.

یک دستگاه حضور غیاب سیار (قابل حمل) ، برای روشن ماندن و عملکرد صحیح باید از یک باتری قوی برخوردار باشد، تا در مدت زمان کارکرد، امکان ثبت تردد را برای پرسنل در شرایط مختلف فراهم آورد.  (شاید نیاز باشد که دستگاه به مدت 2 تا 3 ساعت و یا بیشتر روشن بماند.)

حضور و غیاب تیک باکس