بعد از تعیین هدف و بررسی بازار کار، کسب و کار خود و جزئیات آن را واقع بینانه بررسی کنید . یک برنامه تجاری برای سازماندهی و پیاده کردن ایده هایی که دارید تهیه کنید. این ایده میتواند برای جذب شرکا و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در کسب و کار شما جذاب باشد.
سعی کنید از برنامه تجاری و کاری خود خلاصه ای تهیه کنید که مفهوم کسب و کار شما را دربرداشته باشد.شما باید بتوانید دیگران را قانع کنید که بازار هدف شما چقدر بزرگ است و انتظار میرود با کاری که میکنید چقدر تغییر ایجاد شود رقبای خود را بررسی کنید و ضعف اصلی آنها چه بسنجید. مشتریان هدف خود را مشخص کنید.
روند کسب و کار خود و جدول زمانی را مشخص کنید. مواردی که نیاز دارید آماده کنید. میزان هزینه کسب و کار و زمان سوددهی را تخمین بزنید. سرمایه گذاران و شرکای لازم را تعیین کنید.