بازاریابی هوشمند و خلاق چیست

در دنیای امروز یکی از دغده های هر سازمان، عدم بازگشت و رضایت مشتریان وفادار می باشد. رقبا همواره به آگاهی و تلاش خود می افزایند و درصدد جذب مشتری هستند. در چنین محیطی، مدیریت باید در همه تصمیم گیری ها هوشمندانه عمل کند. این مسئله یکی از دلایل مهم ضرورت ارتقای هوشمند بازاریابی در هر سازمان است.

بازاریابی هوشمند (Marketing intelligence) و خلاق از روش های بازاریابی مدرن می باشد که بسیار گسترده تر از بازاریابی سنتی است. بازاریابی فرآیند جمع آوری اطلاعات و استفاده از آن ها جهت تبلیغ محصولات یا خدمات شرکت می باشد. در این نوع بازاریابی از ابزارهای هوشمند در دنیای اینترنت و دیجیتال به صورت خلاقانه بهره می گیریم.

سیستم بازاریابی هوشمند، مجموعه ای از نرم افزارهای خبره و منابع متعدد است.  این منابع جریانی پیوسته از اطلاعات و داده های متنوع را دریافت می کنند. پس از تجزیه و تحلیل این اطلاعات، داده هایی که بر موقعیت رقابتی شرکت ها موثرند، استخراج می شوند. سپس سیستم آن ها را اولویت بندی می کند و در اختیار مدیران ارشد بازاریابی قرار می دهد.

بازاریابی هوشمند درواقع ترکیبی از خلاقیت، نوآوری و دانش آفرینی است و می تواند نقش مهمی برای موفقیت هر سازمان داشته باشد. استفاده از این نوع بازاریابی، باعث موفقیت یک سازمان و ایجاد رضایت مشتریان می شود.

سازمان ها باید از طریق این نوع بازاریابی، مشتریان را تشویق و راضی کنند تا برای استفاده از محصولات و خدمات، بار دیگر به سمت شرکت بازگردند.

سیستم حضور و غیاب چیست

بازاریابی هوشمند

بازاریابی دیجیتالی

با توجه به توسعه، تغییر و گسترش‌ ابزارهای بازاریابی، سازمان ها باید همواره استراتژی‌ خود را برای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال به جدیدترین شیوه‌ های ممکن بروزرسانی کنند. این کار از طریق استفاده از روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی در اینترنت و با ابزارها و نرم‌افزارهای جدید امکان پذیر است.

برای رشد هر کسب و کار، باید شیوه‌های بازاریابی مختلفی را امتحان کرد که هر کدام روی جنبه‌های مختلفی از کسب و کار شما تمرکز دارند. تبلیغات به روش سنتی معمولاً روی تبلیغات رادیویی و تلویزیونی یا چاپی تمرکز دارد. اگرچه تبلیغات سنتی هنوز تاثیر گذار است، ولی روش‌های جدید و استراتژی‌های مدرن برای بازاریابی دیجیتال می‌توانند تاثیر مستقیم‌تر و بیشتری روی عموم مردم داشته باشد.

ابزارهای بازاریابی هوشمند

1-وب سایت

نکته بسیار مهم این است که هر کسب و کار دیجیتال باید یک وب سایت اختصاصی داشته باشد تا بتواند محصولات یا خدماتی که تولید می کند را ارائه دهد. این کار باعث دیده شدن شرکت و همچنین خدمات آن در اینترنت می شود. چرا که در دنیای امروز کسی نیست که با اینترنت و موبایل و کامپیوتر سرو وکار نداشته باشد.

2- سئو

وب سایت هر کسب و کار باید در جستجوی گوگل دیده شود تا بتواند مخاطبان و مشتریان را جذب نماید. برای این کار باید برای موتورهای جست و جو سایت خود را بهینه سازی کنید. در واقع یکی از بهترین روش های بازاریابی هوشمند که رقابت بسیاری در آن وجو دارد سئو سایت می باشد.

مخاطبی که به دنبال خدمات و محصولات شما می گردد، هدفمندترین مخاطب شما می باشد، چرا که با توجه به نیازش شما را انتخاب می کند.

3- شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نیز بهترین و تاثیرگذارترین ابزار بازاریابی دیجیتالی و هوشمند می باشند. کاربران فعلی اینترنتی بیشتر از تلفن های همراه برای رفع نیاز و جستجو استفاده می کنند. کسب و کارهایی هستند که حتی بدون داشتن وب سایت و با فعالیت در شبکه های اجتماعی، درآمد بالایی را برای خود رقم می زنند.

شبکه های اجتماعی شبکه هایی نظیر فیس بوک، توییتر، اسنتاگرام، یوتیوب و … می باشند.

بازاریابی هوشمند

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از زیرمجموعه های مهم دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. در این نوع بازاریابی، با به‌ اشتراک گذاری مطالب آموزشی، سرگرم کننده یا آگاهی‌بخش، به خوانندگان کمک کند. در بازاریابی محتوا می توانید با توجه به نیاز مخاطبان محتوا مانند مقاله، ویدیو و … تولید کنید.

در حقیقت در این نوع بازاریابی، مخاطب را مجبور به خرید نمی‌کنیم، بلکه به آن‌ها کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرند. در واقع نیاز نیست به دنبال مشتری بگردید و آنها را قانع کنید که از محصولات شما استفاده کنند، بلکه مشتری با میل خود خواستار استفاده از محصولات و خدمات شما می شود.

بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیل ابزاری است که برای هر کسب و کاری مناسب است. یعنی شما فقط از طریق ایمیل می توانید پیشنهاد های ویژه تان را به کاربران سایتتان بدهید و آن ها را مجاب کنید دوباره به سایت شما بیایند.

حضور و غیاب تیک باکس