تردد ناقص یا ورود و خروج ناقص در سیستم های حضور و غیاب چیست؟

اگر فقط زمان شروع و پایان تردد پرسنل را دنبال می کنید، پس نظارت کاملی بر نیروی کار خود ندارید. در سیستمهای حضور و غیاب باید به ازای هر ورود، یک خروج ثبت گردد تا محاسبات به درستی انجام شود. یکی از مشکلات مهم در سیستم های حضور و غیاب ثبت ورود و یا خروج ناقص است. وجود تردد ناقص در حضور و غیاب و محاسبه ساعات کاری و کارکرد پرسنل اختلال ایجاد می کند. بنابراین باید در نرم افزار بتوانید این ترددهای ناقص را اصلاح کنید تا تمامی ساعات کارکرد، تاخیر، تعجیل و … به درستی محاسبه گردند. ترددکامل ترددی است که تعداد آن زوج میباشد وبرای هر ورود، یک خروج در سیستم حضور و غیاب ثبت میشود. در مقابل آن تردد ناقص یا حضور و غیاب ناقص وجود دارد. تردد ناقص به ترددی گفته می شود که تعداد آن فرد است ودر آن یک ورود یا یک خروج ثبت نمی شود. در واقع در این نوع تردد کارکنان ممکن است متوجه نشوند که تردد را به درستی ثبت نکرده اند یا فراموش کنند یکی از ترددها را ثبت نمایند. در حالت دوم نیز امکان دارد که پرسنل به دلیل فراموشی یا نگرانی از عدم ثبت تردد قبلی، تردد اضافه ای را در دستگاه حضور و غیاب ثبت نمایند که این کار نیز باعث ایجاد تعداد تردد فرد در سامانه می شود.

وجود تردد ناقص در نرم افزار حضور و غیاب پرسنل، باعث می شود تا ساعات کارکرد، تاخیر، تعجیل، اضافه کاری و… به درستی محاسبه نگردد و در نتیجه در گزارش گیری اختلال ایجاد می کند.

تردد ناقص در حضور و غیاب

اصلاح تردد ناقص در نرم افزار حضور و غیاب

زمانی که پرسنل تردد اول را ثبت میکنند، محاسبات براساس همان تردد انجام می شود و غیبت را نشان میدهد. با ثبت تردد دوم محاسبات اصلاح می گردند و به همین شکل با تعداد بالاتر ادامه می یابد. برای این که کارکرد پرسنل و تمامی محاسبات در بازه زمانی مورد نظر در سامانه حضور و غیاب به درستی نمایش داده شود، باید ابتدا تمام ترددهای ناقص در آن دوره زمانی اصلاح شود. یعنی به ازای ورود و یا خروجی که ثبت نشده است، یک تردد در سیستم ثبت گردد. این کار با تایید مدیریت در نرم افزار حضور و غیاب صورت می پذیرد. بعد از تایید تمامی محاسبات به صورت درست انجام می شود.

نحوه اصلاح ورود و یا خروج ناقص در نرم افزار تیک باکس

درخواست ها میتوانند هم از طریق نرم افزار پرسنل و هم از طریق نرم افزار مدیریت ثبت شوند. در دستگاه حضور و غیاب تیک باکس، شما می توانید در صفحه مدیریت، با انتخاب شخص و تاریخ مورد نظری که در آن تاریخ تردد ناقص در سیستم وجود دارد، تردد را کامل کنید. همچنین می توانید به صورت دستی در این منو، ترددهای کامل روزانه را ثبت و تایید نمایید.

همچنین پرسنل نیز می توانند در نرم افزار حضور غیاب خود، درخواست مربوط به تردد ناقص خود را ثبت و برای مدیریت ارسال کنند. مدیریت می تواند در پنل خود درخواست های ارسالی از پرسنل را مشاهده و تایید یا رد کند.

امکان ویرایش ترددها تا چه زمانی امکان پذیر است؟

در صورتی که مدیریت، درخواست مربوط به تردد ناقص یا ورود و خروج ناقص پرسنل را در سامانه حضور و غیاب آنلاین تیک باکس، تایید نماید و  ترددهای قبلی در سیستم را نیز پاک کند، دیگر امکان بازگشت به حالت قبلی وجود ندارد و ترددهای جدید در سامانه ثبت می گردد. اما نکته ای که وجود دارد این است که در گزارش کارکرد پرسنل این روز با علامت خاصی نشان داده می شود. پس حتما حواستان باشد تا اطلاعات را به درستی ثبت و اصلاح نمایید.