این مدل، سود و بازدهی بیشتری دارند و معمولا باهم تشکیل یک گروه میدهند، به طوری که چند ایده خوب در کنار هم ایده ناب تری را تشکیل می دهد.
گوگل، اوبر و فیسبوک سه مثال شاخص این دسته از استارت اپها هستند. کارآفرینانی که سراغ این نوع استارتاپ میروند به پتانسیلهای ایده خود برای جهانی شدن و ایجاد تغییرات بزرگ ایمان دارند. بدیهی است که تمام تلاشها در این زمینه به موفقیت در مقیاس بزرگ منجر نمیشوند. ایدههایی مناسب این شاخهاند که شامل آشکار کردن یک تقاضای پنهان یا ارائه یک مفهوم جدید باشند.