سیستم حضور و غیاب آنلاین چیست

در سیستم های حضور و غیاب آفلاین اغلب اطلاعات در دستگاه ذخیره می شود و شما می توانید با نصب usb به دستگاه، از اطلاعات خروجی تهیه کنید. اما نرم افزار حضور غیاب آنلاین در مقایسه با سیستم های حضور غیاب آفلاین، بسیار کاربردی تر است. این نرم افزارها معمولا یک سیستم حضور غیاب آنلاین در بستر وب و موبایل می باشند. ثبت حضور و غیاب در این سیستم ها میتواند از طریق دستگاه حضور غیاب (کارتی یا اثر انگشت یا تشخیص چهره)، اپلیکیشن موبایل، ثبت تردد در موقعیت مکانی و … انجام شود. با استفاده از این سامانه ها کارکنان شما مجبور نیستند مانند گذشته فرم های حضور غیاب را به جای خود یا دیگر پرسنل پر کنند و همچنین شما می توانید در لحظه از ورود و خروج کارکنان خود مطلع شوید.

مدیران مجموعه ها معمولا به دلیل مشغله زیادی که دارند نمی توانند به طور دائم در محل کار حضور داشته باشند. در این صورت کافی است از هر جایی که باشند و در هر زمانی از طریق لپتاپ، کامپیوتر و یا موبایل خود، از طریق نرم افزارهای تحت وب مرتبط به سیستم حضور و غیاب، تردد پرسنل و حضور یا غیبت آنها را کنترل نمایند. مدیران می توانند از طریق نرم افزار، تمام لیست های حضور غیاب را مشاهده کنند.

سیستم های آنلاین حضور و غیاب و کنترل لحظه ای تردد پرسنل

در برخی از کسب و کارها ساعات و شیفت کاری می ­تواند بنا بر نیاز مجموعه، ثابت یا متغیر باشد. برای این مشاغل سیستم حضور و غیاب آنلاین بهترین گزینه است، چرا که مدیریت می تواند به صورت لحظه ای و آنلاین تمام ترددها را مشاهده کنید و از ساعت حضور افراد در محل کار مطلع شود. همچنین مدیریت می تواند از طریق پیام کوتاه یا پیام رسان های اجتماعی که در آن سامانه فعال هستند، مطلع شود که چه کسانی سر کار حاضر شده اند و چه کسانی غیبت کرده اند. از طرف دیگر کسب و کارهایی که به کارمندان خود اجازه­ ی دورکاری می ­دهند، با استفاده از سیستم های حضورو غیاب آنلاین می توانند بر نحوه ی کار نیروهای خود نظارت کنند.

خرید دستگاه های حضور و غیاب آنلاین تیک باکس

نرم افزار حضور غیاب تحت وب

در کسب و کارهای بزرگ با تعداد پرسنل زیاد و حجم اطلاعاتی بالا، معمولا برای هر بخش یک دستگاه در نظر گرفته می­ شود. اما نرم افزار های آنلاین کار چند دستگاه را می توانند انجام می دهند. با استفاده از این سیستم ها می توانید به راحتی این داده ها را جمع آوری و ذخیره کنید و در وقت و هزینه صرفه جویی نمایید. در سیستم حضور غیاب آنلاین، نرم‌ افزار حضور و غیاب یا همان پنل مدیریتی تحت وب می باشد و معمولا از طریق مرورگر یا اپلیکیشن موبایل می توانید به آن دسترسی داشته باشید. معمولا این سیستم ها از فضای ابری برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند، در نتیجه شما به نیروی متخصص برای نصب یا راه اندازی، سرور اختصاصی، سخت افزار، کابل کشی یا نرم افزار خاصی نیاز ندارید. به همین خاطر تا حد زیادی هزینه های یک مجموعه کاهش می یابد.

در سیستم های حضور و غیاب آنلاین فقط کافی است تا یک اینترنت به دستگاه معرفی کنید و پس از آن تمامی ترددها را در پنل یا نرم افزار مدیریت خود کنترل کنید و گزارش گیری نمایید.

سیستم حضور غیاب آنلاین

مزایای سیستم کنترل تردد یا حضور غیاب آنلاین​

نرم‌افزارهای تحت وب مزایای بسیاری دارند. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از نرم‌افزارهای تحت وب هیچ حافظه‌ای از سیستم شما اشغال نخواهد شد. به همین ترتیب می‌توانید تا هر اندازه که بخواهید در نرم‌افزار خود گزارشات مختلف ذخیره کنید.
  • در هر زمان و هر مکان حتی و با هر دستگاهی از جمله تلفن همراه، لپ تاپ یا کامپیوتر می توانید خود به محیط نرم‌افزار و اطلاعات داخل آن دسترسی داشته باشيد.
  • مي‌توانید چندین کاربر مختلف برای استفاده از نرم‌افزار تعريف کنید.
  • با استفاده از نرم‌های آنلاین چندین کاربر می‌توانند به صورت همزمان از محیط دستگاه استفاده کنند.
  • برای گزارش گیری از سیستم های حضور غیاب آنلاین، نیاز به وصل کردن یو اس بی جهت استخراج اطلاعات نیست. برای این کار شما می توانید از طریق نرم افزار در هر زمان و مکانی این کار را انجام دهید.
  • در نرم افزار های آنلاین و تحت وب، امی توانید از حضور یا غیبت پرسنل به صورت لحظه ای مطلع شوید.
  • می توانید با فعال کردن ارسال پیامک ورود و خروج پرسنل، به صورت لحظه ای از تردد تمامی کارکنان مطلع گردید.

با استفاده از نرم‌ افزار حضور و غیاب تحت وب دیگر هیچ نگرانی از بابت از دست رفتن آمار مربوط به حضور و غیاب یا دسترسی به آن‌ها نخواهید داشت. چرا که می‌توانید تمام گزارش‌های مربوط به ورود و خروج کارمندان را تا هر زمانی که بخواهید در سیستم ذخیره نمایید.

حضور و غیاب آنلاین و استفاده برای شرکت های چند شعبه ای

بسیاری از سازمان ها یا شرکت ها، دارای شعبه های متعددی می باشند. شرکت هایی که چند شعبه ای هستند می توانند چندین دستگاه حضور و غیاب آنلاین تهیه کنند و در تمامی شعبه ها این دستگاه ها را نصب کنند و سپس تمامی اطلاعات پرسنل را در یک نرم افزار و پنل مدیریتی واحد کنترل نمایند. همچنین در سازمان های شعبه ای معمولا تمامی کارکنان می توانند از تمامی شعبه ها تردد ثبت کنند. برای چنین شرکت هایی باید از سیستم آنلاین حضور و غیاب استفاده کنند تا بتوانند تردد پرسنل را راحت تر کنترل نمایند.

حضور و غیاب تیک باکس